TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

1Z - czasami szarpie przy przyspieszaniu

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

1Z - czasami szarpie przy przyspieszaniu
« dnia: 28 Lutego, 2006, 12:58:18 »
Mam prośbę do specjalistów od TDI o diagnoze.
Objawy są następujące: jak przyśpieszam w okolicach 3tys. auto szarpnie (nie zawsze). Zrobiłem więc analize VAG

kanał 000 bieg jałowy
42,56,0,19,116,114,63,169,116,133

martwi mnie ostatnia pozycja chyba powinno być max 111 (teraz 133-140 a wcześniej jak byłem u mechanika było 146 widocznie ostra jazda mu pomaga)
czekałem na wolnych obrotach ok 4min bo wg instrukcji po około 2 min wyłącza się recylkulacja spalin a tu nic po chwilowym przegazowaniu i zostawieniu na wolnych obrotach tez nie spada. Czyżby cos z recyrkulacją? O ile ta wartość ma się zmieniać w przypadku załączenia/wyłączenia recyrkulacji?

Dodam że na filtrze powietrza są drobiny sadzy, czy jest to normalne?



kanał 011 pełne obciążenie (gaz do dechy) 3-bieg

1)próba raczej wszystko ok
2184 1663.2 1764 39.8
2982 1797.6 2058 68
3738 1806 1898.4 83.2

2)próba
2793 1764 1848 85.2
3150 1806 1906.8 91.4
3465 1814.4 1722 84.8
3675 1806 1554 77.3 czemu to ogranicza ciśnienie?
3927 1797.6 1982.4 94.1

3)próba
1932 1587.6 1587.6 39.8
2352 1797.6 1999.2 52.3
2772 1822.8 2032.8 76.2
3150 1822.8 1780.8 83.2
3486 1814.4 1999.2 94.1
3780 1806 1570.8 73.8 czemu tu ogranicza ciśnienie?
3675 1638 1596 94.1

Niekiedy przy takich szarpaniach przechodzi w tryb awaryjny z błedem 00575. Czy sa to typowe objawy uszkodzenia zaworu ograniczenia ciśnienia ładowania? Czy może cos innego?



1Z - czasami szarpie przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #1 dnia: 30 Marca, 2006, 15:50:00 »
wymieniłem N75 bo raz działał a raz nie, szarpanie niestety pozostało ale samochód jedzie dalej. Przypuszczam że to za sprawą baniek powietrza bo jak zauważyłem na wyższych obrotach pojawiaja się w przewodach

Offline rob555

  • *****
  • 578
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.tune-up.pl
1Z - czasami szarpie przy przyspieszaniu
« Odpowiedź #2 dnia: 30 Marca, 2006, 18:02:10 »
Po pierwsze sprawdz wezyki do N75 i EGR moze gdzies jest nieszczelnosc, po drugie EGR moze byc zasyfiony i przepuszczac, po trzecie masz ewidentnie nie dopompowanie na wysokich obrotach, moze zaworek wasegate sie podwiesza?
Podeslij mi logi z przeplywki tak samo od niskich do 4tys obr na pelnym gazie.
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Hamownia podwoziowa inercyjna
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl - Tuning Gdansk