TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

proszę o wyjaśnienie szczegóły w temacie

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline kamil2007

  • *
  • 14
  • Płeć: Mężczyzna
proszę o wyjaśnienie szczegóły w temacie
« dnia: 04 Marca, 2006, 15:57:50 »
jestem nowym forumowiczem  jednym z tematów wyczytałem o tym że jak silnik jeździ na oleju mineralnym to że jest hu***a bo powinien być zalewany 10/40 a nie 15/40
wiecie o co chodzi będe wdzięczny
POZDRAWIAM



proszę o wyjaśnienie szczegóły w temacie
« Odpowiedź #1 dnia: 04 Marca, 2006, 16:51:29 »
Ja też jestem tutaj od niedawna i chętnie podzielę się swoją wiedzą.
A o olejach, to wyczytalem w gazetach samochodowych i tak w straszych silnikach stosuje się olej mineralny, bo sentetyczny wyplukuje uszczelnienia silnika i pojawiają się wycieki. W nowszych to zależy od przebiegu i wieku (do 10 lat) stosuje się pólsentetyk, a w nowych sentetyczny. Te wszystkie oleje mają oznaczenia od 5/40 (to są żadkie i stosuje się w zimę) do 25/40 ( to są gęste oleje na letnie temperatury). Uniwersalnie stosuje się 10/40 i 15/ 40, to tyle narazie innym raze napiszę cos więcej, poczekam co inni powiedza na ten temat, POZDRO !

Offline Spons

  • **
  • 117
proszę o wyjaśnienie szczegóły w temacie
« Odpowiedź #2 dnia: 04 Marca, 2006, 17:00:12 »
Najpierw to powiedz jaki masz silnik i z jakim przebiegiem, potem mozna dyskutowac jaki olej zalac. Ale jak juz masz zalany mineralny to podobno dupa i lepiej nie wlewac syntetyka(glowy sobie z ta teze nie dam uciac ;))

Offline kamil2007

  • *
  • 14
  • Płeć: Mężczyzna
proszę o wyjaśnienie szczegóły w temacie
« Odpowiedź #3 dnia: 04 Marca, 2006, 17:06:28 »
myśle o kupnie VW passata b4 1.9 TDiz 94/95r  prebieki są różne od 180,000 do 250,000

proszę o wyjaśnienie szczegóły w temacie
« Odpowiedź #4 dnia: 04 Marca, 2006, 17:22:32 »
To trzeba dowiedzieć się jaki byl stosowany i taki wlać,