TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

Krótkie pytanko o moje "kochane" JTD

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Krótkie pytanko o moje "kochane" JTD
« dnia: 06 Marca, 2006, 21:52:37 »
spytam bo i tak sie nie dzieje nic specjalnie emocjonującego  

tak wiec chłopaki  - u mnie w IC jest dosc sporo oleju - pomino ze przez 10.000 km oleju ubylo mniej niz 1L - wiec uwazam ze nie jakos specjalnie duzo.

i czy jest szansa ze jak juz jakos ( i tu pytanie - jak ? ) wyczszcze to cholerne IC - turbina nie bedzie mi dalej zygac olejem - o ile on sie tam dostaje z niej ?

i jeszczcze jedno odnosnie tego tamatu - dziwi mnie ze IC jest brudny od oleju od zew. tzn wyglada to tak jak by olej splywal z rury ktora WYCHODZI z IC - czyli idzie do silnika.

aha bo bede teraz zmieniac olej - castrol GTD 10w40 jest ok ?? bo na takim teraz jezdze ... to jest syntetyk jak by co  

PS, wiem ze juz kiedys pytalem o podobna sprawe ale tereaz pojawili sie nowe dowody w sprawie.....

Pozdrawiam, kuba



Krótkie pytanko o moje "kochane" JTD
« Odpowiedź #1 dnia: 07 Marca, 2006, 06:56:36 »
W jakim wieku jest to autko? jak juz wyslużone, to bardziej trzeba stosować olej półsyntetyczny,
a z tym olejem w IC, to tak jak umnie turbosprężarkę trzeba zregenerować, wymienić uszczelki bo przepuszcza olej z łożysk, pozdrawiam

Krótkie pytanko o moje "kochane" JTD
« Odpowiedź #2 dnia: 07 Marca, 2006, 07:18:34 »
auto jest 99r. na liczniku ma 120.000 teraz ale na moj gust ma na bank ponad 200.000.
czy jak jezdzilem teraz na syntetyku to moge tak sobie zmienic na polsyntetyk.

no i jak to jest z tymi regeneracjami turbo? ile takie cos kosztuje? gdzie to robią - poznan i okolice ( bo pewnie firma musi sie w tym specjalizowac  )  i czy wogle to ma senes !!??

pozdrawiam

Krótkie pytanko o moje "kochane" JTD
« Odpowiedź #3 dnia: 07 Marca, 2006, 07:49:52 »
JASNE ŻE MOŻNA I NAWET TRZEBA, TEJ SAMEJ FIRMY CO WCZEŚNIE STOSOWAłEŚ PÓłSYNTETYK, BO  JUŻ SYNTETYCZNY WYPLUKUJE USZCZELNIENIA, KONIECZNIE ZMIEŃ, A MOŻE JUŻ NIE BĘDZIE OLEJU W ic, JAK TO NIE POMOŻE TO TYLKO REGENERACJA, TYLKO TO OPŁACA SIĘ, NOWA TYRBAWKA DO GROMA KOSZTUJE, A UŻYWANA NIEWIADOMO JAK JEST, JA JESTEM  Z PODLASKIEGO I UMNIE TO DO GROMA KOSZTUJE, NIEMA KONKURENCYJNYCH FIRM

Krótkie pytanko o moje "kochane" JTD
« Odpowiedź #4 dnia: 07 Marca, 2006, 09:05:05 »
Z syntetyka na pół można zmienić zawsze, na odwrót NIGDY! Powszechnie krąży opinia o Castrolach że to są galaretki. Ja bym na Twoim miejscu zalał Mobila. A jak bardziej kochasz swoje autko to jakiś Valvoline/ Motul które nie są rozlewane w PL i są to oleje estrowe o bardzo dobrych właściwościach.

pozdrawiam

Krótkie pytanko o moje "kochane" JTD
« Odpowiedź #5 dnia: 07 Marca, 2006, 09:14:09 »
njważniejsza jest częsta wymian oleju, zgadza się z tymi polskimi olejami, lepiej ich bardzo często wymieniać niewięcej niż 10 tyś. To wszystko jeszcze zależy od jazdy, jak wykorzystuje się silnik na maXa to lepiej lać markowe <sportowe> oleje, 5-10/W40

Offline Spons

  • **
  • 117
Krótkie pytanko o moje "kochane" JTD
« Odpowiedź #6 dnia: 07 Marca, 2006, 15:06:10 »
Castrol to kupa, ja jak zalalem to wykonczylem turbo. Teraz jezdze na Motulu i jest o niebo lepiej. IC wyczyscic mozna ale turbo tak czy siak go znawu zabrudzi. To ze olej jest na zwenatrz to norma, cisnienie wypycha go przez waz, a jak wiadomo kropla oleju potrafi rozlac sie na b. duza powierzchnie.

Regeneracja turbiny kosztuje 800zl, a jezeli rozsypala sie calkiem to 1300.

Krótkie pytanko o moje "kochane" JTD
« Odpowiedź #7 dnia: 07 Marca, 2006, 17:59:56 »
heh no calkiem sie nie rozsypala po ciagle dmucha i czuc  to - tylko ze skoro daje olej to nie jest chyba w idealnym stanie.
problem mam taki ze ciagle brakuje mi 10KM - ( w serii powinno byc 105 bylo bylo 95 ; po chipie mialo byc 135 jest 125KM ) po prostu szukam i szukam gdzie sie schowaly ale trwa to juz rok i ciagle nie moge nic odkryc... :( a jak bym juz zdecydowal sie i wydal 800zl na regeneracje turbiny ktora okazala by sie ok ( bo zadnych bledow z nia w ASO na kompie nie wykryli- generalnie zadnych bledow nie wykryli ) to bym sie chyba... no zdenerwowal :/

czyli co radzicie ? wymienic teraz olej na polsyntetyk ( mobil lub motul - tylko jakie  parametry ) wyczscic IC ( tylko jak ?? tzn czym i czy musze go zdjac czy tez  wystarczy go poodpinac ) i obadac co sie bedzie dzialo.

EDIT:Valvoline  MaxLife 10W-40 lub Valvoline DuraBlend Diesel 10W-40  bedzie ok ??  ( polsyn.)

Krótkie pytanko o moje "kochane" JTD
« Odpowiedź #8 dnia: 07 Marca, 2006, 20:27:28 »
Proponuje jednak to wymianę oleju o parametrach 10W/40, a IC najlepiek przepłukać kilka razy benzyną,
a turbinę warto za wczasu sprawdzić i zregenerować,( napewno na tym nie stracisz) bo pózniej będą poważniejsz problemy.
Ale jak wymienisz olej, to po przejeżdżeniu paru tysięcy, sprawdz ten IC i jak będzie dużo oleju no to tylko regeneracja, lepiej dmuchać na zimne!!!!!

Krótkie pytanko o moje "kochane" JTD
« Odpowiedź #9 dnia: 07 Marca, 2006, 20:31:01 »
Co do Valvoline to każdy ich olej jest warty polecenia. Musisz dokładniej sie dowiedzieć czym różnią sie te oleje. Pewne jest ze powinienes juz zalewać 10W/40 bo przebieg mały nie jest. No z reguły TDi trzymają serię i nawet mają mały gratis. Jeśli brakuje aż tyle to napewno jest coś nie tak. Co do ASO daj sobie spokój! Musisz podjechać do jakiegoś dobrego tunera. Skąd jesteś? Najlepiej byłoby laptopa na kolana, wtyczka pod kiere i buta w trase.

pozdro

Krótkie pytanko o moje "kochane" JTD
« Odpowiedź #10 dnia: 07 Marca, 2006, 20:34:47 »
no i tu jest problem.... Poznań - stolica stajlingu bling bling :( . jest u nas paru prawdziwych fachowcow ale niestety starszej daty albo nieskomputeryzowanych...

to wklejam bo niektorzy potrafia wyczytac z tego moze cos wiecej niz ja... bo ja czytam tylko to co jest napisane wprost...a nie miedzy wierszami

http://img34.imageshack.us/my.php?image=bravojtd9ps.gif

Krótkie pytanko o moje "kochane" JTD
« Odpowiedź #11 dnia: 07 Marca, 2006, 23:28:48 »
Ja bym na Twoim miejscu odwiedził Warszawe.

pozdro

Krótkie pytanko o moje "kochane" JTD
« Odpowiedź #12 dnia: 11 Marca, 2006, 15:52:43 »
popytalem i pojezdzilem troche i ponoc objawy wskazuja na to ze problemem jest olej w IC a moze jeszcze inne zonki blokujace przeplyw powietrza.

Tak wiec troche niech sie ociepli i biore sie do roboty :D

aha a czy ktos mi powie  cos o olejach PANOLIN ? bo kolega mnie namawia na takowy, no bo nie jest rozlweny w PL a jest duzo tanszy od MOTUL czy Valvoline- tylko pytanie czy wraz ze spadkiem ceny jakosc tez nie spada.

pozdro

Krótkie pytanko o moje "kochane" JTD
« Odpowiedź #13 dnia: 11 Marca, 2006, 23:00:11 »
Ja bym na oleju naprawde nie oszczędzał. Co tydzień sie go w końcu nie wymienia. A co do Panolin to ja o nim nigdy nie słyszałem.

pozdro

Krótkie pytanko o moje "kochane" JTD
« Odpowiedź #14 dnia: 12 Marca, 2006, 11:08:53 »
dobra koncze temat dzieki bardzo

pozdrwiam ..................