TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

= REGULACJA = CHIPTRONIC =

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline RR67

= REGULACJA = CHIPTRONIC =
« dnia: 02 Kwietnia, 2006, 11:25:54 »
witam!
Czy ktoś mógłby mi pomóc, mam octavię 1,9 tdi 110km i założony CHIPTRONIC.
Problem polega nadym, że po wyregulowaniu CHIPTRONICA (trzema śrubkami na boku urządzenia) wszystko jest wporządku przez 2 tys. kilometrów później spada moc i przyspieszenie, i znowu muszę jechać do serwisu na regulację, (100kilometów do serwisu).
Serwisant twierdzi, że z CHIPTRONICEM jest wszystko wporządku tylko zmieniają się parametry filtra powietrza, paliwa i innych i dlatego należy go ciągle doregulowywać.
Mam zamiar samodzielnie zająć się regulacją ale nie wiem za co odpowiada każda ze śrubek i jaka jest kolejność regulacji śrubek, na co uważać.
Jeżeli ktoś z was wie jak to zrobić to napiszcie, a może jest jakaś stronka gdzie jest to opisane.
Pozdrawiam wszystkich!



Offline rob555

  • *****
  • 578
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.tune-up.pl
= REGULACJA = CHIPTRONIC =
« Odpowiedź #1 dnia: 02 Kwietnia, 2006, 11:40:29 »
:) co to za serwisant co? Urzadzenie sie rozkalibrowywuje moim zdaniem, moze srubki od drgan sie ruszaja? Ile dales za to "super" urzadzonko? Jak masz mozliwosc to je na gwarancji wymien na nowe a najlepiej zrob porzadnego Chipa i bedziesz mial spokoj.
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Hamownia podwoziowa inercyjna
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl - Tuning Gdansk

Offline promax

  • *****
  • 555
= REGULACJA = CHIPTRONIC =
« Odpowiedź #2 dnia: 02 Kwietnia, 2006, 12:02:03 »
chiptronic jest analogowy a analogi trzeba dostrajać,z tym że nie wiedziałem że tak często.Lepiej było kupić porządny Digi -były testy i nap Vtechowski dobrze wychodził,pozdro
Choć przez chwile bądz patriotą MediaMarkt zostaw idiotom!

Offline RR67

= REGULACJA = CHIPTRONIC =
« Odpowiedź #3 dnia: 02 Kwietnia, 2006, 12:23:59 »
myślę o wgranu nowego programu, ale to kosztuje, pewnie w końcu wgram, narazie chciałem się pobawić tym co mam (założyli mi to w aso skody w Płocku).
jeżeli ktoś ma dostęp do teoti ustawięń  CHIPTRONIC to odpiszcie.
CHIPTRONIC który posiadam potrafi pożądnie zmobilizować turbinkę do działana i sam boję się przeprowadzać regulacji bez przygotowania chociaż teoretycznego.

Offline Medyk

  • *****
  • 107
  • Płeć: Mężczyzna
    • WSZYSTKO O DIESLACH - TDI.PL
Re: = REGULACJA = CHIPTRONIC =
« Odpowiedź #4 dnia: 02 Kwietnia, 2006, 17:21:27 »
Cytat: "RR67"
myślę o wgranu nowego programu, ale to kosztuje, pewnie w końcu wgram, narazie chciałem się pobawić tym co mam (założyli mi to w aso skody w Płocku).
jeżeli ktoś ma dostęp do teoti ustawięń  CHIPTRONIC to odpiszcie.
CHIPTRONIC który posiadam potrafi pożądnie zmobilizować turbinkę do działana i sam boję się przeprowadzać regulacji bez przygotowania chociaż teoretycznego.


Hmm... A co to znaczy zmobilizować turbinkę? Co CHIPTRONIC zmienia w ustawieniach turbiny?
SEMPER IN ALTUM

Re: = REGULACJA = CHIPTRONIC =
« Odpowiedź #5 dnia: 03 Kwietnia, 2006, 00:06:36 »
stary zdejmuj tą machinerie zanim nie jest za późno...

Offline platinum77

  • *
  • 25
  • Płeć: Mężczyzna
= REGULACJA = CHIPTRONIC =
« Odpowiedź #6 dnia: 03 Kwietnia, 2006, 00:15:00 »
ja mam boxa vtech do vectry 2.2dti juz ponad rok i jestem bardzo zadowolony i teraz bede montowal nastepnego do golfa 5 2.0tdi choc seria jest calkiem ostra mozna bmw podenerwowac:)

Offline platinum77

  • *
  • 25
  • Płeć: Mężczyzna
= REGULACJA = CHIPTRONIC =
« Odpowiedź #7 dnia: 03 Kwietnia, 2006, 00:21:58 »
wiem ze chipem mozna wiecej wyciagnac ale nie lubie jak auto rownomiernie moc rozwija a box ma nerwowy przyplyw mocy.mialem wczesniej bmw e 46 320i vanos benzyna i musze przyznac ze do golfa 5 diesla to bardzo duzo mu brakuje komu sie nie dalem przejechac to mowil ze to dopiero od 4 tys sie zbiera a pozatym to kolega mial passata kombi 1.9 tdi 130psi bmw dopiero od 170km/h mu rade dawalo a passat byl seria bez chipa juz vectra diesel lepiej z boxem teraz chodzi od bmw

= REGULACJA = CHIPTRONIC =
« Odpowiedź #8 dnia: 04 Kwietnia, 2006, 00:04:13 »
Cytat: "platinum77"
ale nie lubie jak auto rownomiernie moc rozwija a box ma nerwowy przyplyw mocy

 :shock:   :lol:   :lol:   :lol:
Cytat: "piotr"
ten box jest ok wcale nie musisz sciagac tej machineri
sprawa wygladala by inaczej jak bys kupowal box

 :lol:
fachofffcy  :lol:

Offline dssn

  • *****
  • 559
    • http://www.terpior.prv.pl
= REGULACJA = CHIPTRONIC =
« Odpowiedź #9 dnia: 04 Kwietnia, 2006, 19:32:42 »
o so chodzi misiu? jezeli o platinium to kazdy lubi to co lubi. A co do piotra to tez nie rozumiem? Jak juz tamten koles ma go (boxa) to co ze jest gorszy niz czip czy nowe boxy vtechowskie czy inne ale jak juz ma to niech ma.
O

Offline rob555

  • *****
  • 578
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.tune-up.pl
= REGULACJA = CHIPTRONIC =
« Odpowiedź #10 dnia: 04 Kwietnia, 2006, 23:10:29 »
Misiu po prostu wie czym sie konczy posiadanie "naglego kopa w plecy" ..... dobry soft to soft w ktorym moc przyrasta rownomiernie (mowimy o jezdzeniu na co dzien a nie do sportu). Jezeli kolega platinum77 lubi boxy bo nagle czuje kopa w plecy to nalezy sie zastanowic dlaczego tak to odczuwa i jakie sa tego konsekwencje. Nie bede sie tutaj rozczulal ale wpomne o ukladzie przeniesienia napedu (sprzeglo przeguby) jak i mozliwosci wyjscia korby bokiem np na zimnym silniku....wystarczy troche pomyslec.
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Hamownia podwoziowa inercyjna
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl - Tuning Gdansk

= REGULACJA = CHIPTRONIC =
« Odpowiedź #11 dnia: 05 Kwietnia, 2006, 20:14:10 »
Cytat: "piotr"
Cytuj
(mowimy o jezdzeniu na co dzien a nie do sportu)

jezdzenie na codzien nie oznacza dla mnie wiecznego zylowania samochodu


O kolego czy to wogóle rozumiesz co Ty piszesz??? Wlasnie kolega Rob Ci napisał ze do codziennej eksploatacji moc powinna narastać stopniowo i oczywiście zachowując zdrowy rozsądek nic nie ma prawa sie stać jeśli program jest dobrze napisany. Kto tu mówi o wiecznym żyłowaniu???
Cytat: "piotr"
a co do boxöw i naglego kopa w plecy to zrobilem na nim okolo 100tys km i z tego polowe z laweta

Skoro połowe (czyli na oko 50 tys km) zrobiłeś lawetą to chyba słabo...a Ty jesteś jeszcze z tego dumny?  :lol:

= REGULACJA = CHIPTRONIC =
« Odpowiedź #12 dnia: 05 Kwietnia, 2006, 21:06:43 »
Cytat: "piotr"
Cytuj
Skoro połowe (czyli na oko 50 tys km) zrobiłeś lawetą to chyba słabo...a Ty jesteś jeszcze z tego dumny?

z laweta, a na lawecie nie ciaga sie slomy laweta byla podczepiona z tylu na haku
nie wiem jak ci to prosciej opisac co znaczy jezdzic z laweta

Nie ciąga sie słomy?? a co to za przysłowie  :lol: Napisałeś niejasno z tą lawetą kolego wiec nie zrozumiałem.

Nie jest powiedziane ze zaraz jak założysz BOX auto sie wysra. TDI są mocne silniki i są w stanie duzo wytrzymać...ale jakbyś sie przejechał autem z dobrze zrobionym softem to byś poszuł różnice...

pozdr

Offline rob555

  • *****
  • 578
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.tune-up.pl
= REGULACJA = CHIPTRONIC =
« Odpowiedź #13 dnia: 05 Kwietnia, 2006, 22:53:41 »
Cytat: "piotr"

jakos nic sie nie stalo a wychodzace korby bokiem moze zdazaja sie w tune-up bo ja sie z tym nie spotkalem


 :lol:  :lol:
Niestety mimo ze tdi sa idioto odporne to zdarzaja sie unfalle. Jak widac male masz doswiadczenie. I prosze nie porównuj jakichkolwiek sensownie napisanych programow w kwesti bezpieczenstwa do jakiegokolwiek boxa.
Nie jest moim zamiarem krytykowac te urzadzenia, po prostu nie mam do nich przekonania. Ale to moja prywatna opina.
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Hamownia podwoziowa inercyjna
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl - Tuning Gdansk

a ja powiem tak
« Odpowiedź #14 dnia: 06 Kwietnia, 2006, 00:34:17 »
dobrze zestrojony analogowy box to taki który Ci nie podniesie zbyt duzo mocy bo potem masz dym gdyż turbo robi swoje i NIC WIĘCEJ a na programie dodajesz dawki podnosisz turbo i takie tam inne więc nie ma dymu aha box podnosi temp. silnika przez większą dawkę więc trzeba uważać sam jeżdżę na prostym analogu i silniczek cyka jak zegarek już długo ale podnosi tylko o jakieś 6-10 koni i moment sporo ale bez przesady i wtedy silniczek nie czuje tego ale na programie miałbym nie jakies głupie 5-10 ps. tylko 20-30 to proste jak sex lepiej z gumą czy bez . PS ja własnie dozbierałem na program i takie tam inne box to taki półśrodek.