TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

= REGULACJA = CHIPTRONIC =

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

a ja powiem tak
« Odpowiedź #15 dnia: 06 Kwietnia, 2006, 09:03:43 »
Po pierwsze to naucz sie używać znaków interpunkcyjnych baranku, bo tego czytac sie nie da! Całe Twoje posty są jednym długim, nie mającym zadnego sensu zdaniem...w dodatku piszesz kompletne bzdury. Po drugie naucz sie cytować czyjeś wypowiedzi i nie wklejaj dwa razy tego samego. Daj sobie spokój człowieku bo sie ośmieszasz... Życzę Ci abyś kiedyś posiadł chociaż 10% wiedzy o silnikach co kolega Rob555 ... moze wtedy wkońcu przestaniesz bzdury wypisywać.

Offline rob555

  • *****
  • 578
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.tune-up.pl
Re: a ja powiem tak
« Odpowiedź #16 dnia: 06 Kwietnia, 2006, 10:54:37 »
Cytat: "piotr"
moze i idiota


To bylo okreslenie dotyczace budowy silnikow, nic personalnego. Widze ze masz goraca głowe i od razu do siebie bierzesz, ciekawe dlaczego?
Co do mojej strony to fakt nie mam czasu sie tym zajac. Jezeli na tej podstawie oceniasz moje programy to  :lol:  :twisted:  nic dodac nic ujac. Freudowska analiza nie ma co   :lol:  :lol:
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Hamownia podwoziowa inercyjna
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl - Tuning Gdansk

Re: a ja powiem tak
« Odpowiedź #17 dnia: 07 Kwietnia, 2006, 22:34:20 »
Ależeś sie napocił kolego  :lol:  Kompletnie Ciebie nie rozumiem...ja nie twierdze ze jestem jakimś wielkim znawcą techniki i wogóle...wrecz przeciwnie. Jestem młody, ujeźdzam własnego TDI niecały rok i dopiero zagłębiam sie w tajniki techniki diesli i ogólnie samochodową. Co do olejów wypowiadam sie na ich temat, bo moja bliska osoba w rodzinie w tym siedzi i sie na tym zna, co za tym idzie ja będąc pasjonatem samochodowym od tej osoby czerpie tą wiedze. A co do jakiś śmiesznych boxów, wystarczy wejść na jakiekolwiek profesjonalne forum żeby szybko poznac opinie na ten temat ludzi, którzy siedza w tym na co dzień i z tego żyją. Człowieku...ciesze sie ze miałeś boxa i auto Twoje bylo bezawaryjne. Ale gdyby boxy rzeczywiście były takie super, to po pierwsze kosztowały sporo więcej (niż jedno zatankowanie auta do pełna  :P )  a softy ze swoją cena nie miałyby racji bytu. Prawa rynku są bezlitosne. Co do jakiegoś mojego wykazywania sie wytłumacz mi prosze...bo niby co na tym forum mogą rejestrować sie jedynie osoby, które mają wszystko w jednym palcu? Nie każdy na tym forum jest "specem". Nie wiem do czego zmierzasz...niczym nie musze sie wykazywać...jak ktos ma problem i szuka pomocy, na tyle ile jestem w stanie staram sie pomóc...nigdzie wcale sie nie madrze ani nie wywyższam...a skoro ludzie mający pojęcie mówią ze BOX to zło...to zdrowy rozsądek nakazuje mi myśleć podobnie..i jeśli ktoś na forum pyta o boxa...to zawsze mu to odradze bo tutaj sie nie oszczędzi...oczywiście nie zawsze box musi oznaczać wyrok dla silnika. Ale nie jest to urządzenie (jeszcze?) tak doskonałe i nie jest dla silnika obojętne. Myśle że ktoś kto chociaż ma mgliste pojęcie czym sie różni BOX od softu wnioski wyciągnie sam. Nie trzeba byc tu żadnym geniuszem. Wiadomo że każdy silnik moze zareagować inaczej. A ty w swojej opinii podpierasz sie swoim własnym (zapewne jednorazowym) doświadczeniem. Niestety aby wyciągnąć prawidłowe wnioski próba musi być sporo większa  :wink: A co do kolegi Roba...wcale sie nim nie podpieram...o czym Ty mówisz?? Po prostu znam go osobiście i naprawde jest świetny w tym fachu...a jak czytam Twoje posty, która osądzają jego wiedze po wyglądzie witryny internetowej to moge sie tylko z Tobą zgodzić:

Cytat: "piotr"
moze jestem idiota


pozdrawiam

Offline rob555

  • *****
  • 578
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.tune-up.pl
Re: a ja powiem tak
« Odpowiedź #18 dnia: 08 Kwietnia, 2006, 00:13:54 »
Piotr gratuluje pomyslu i wynikow. Beemka naprawde ladnie wyglada i tylko felgi by mi nie pasowaly, polamalbym je od razu jadac do pracy ;)
Fajnie ze masz 800KM i atakujesz wiecej. Niestety w polnisze wzgl finansowe sa takie a nie inne i kopciuchy (tdi) sa narazie jedynimi sensownymi zabawkami co mozna poszalec (200KM to juz jezdzi - naprawde) i nie zbankrutujesz przy dystrubutorze.
Zreszta wiesz masz ulatwione zadanie. Americany to sprzet tak juz opracowany ze kupujac gotowe kity (glowice kute tloki, wydechy) moc mozesz z marszu podwajac. I powiedzmy sobie ze specjalnie to nie trzeba sie wysilac. Ot zamawiasz custom kita na  kutych Pistonach czy innych (sorka jak nazwe pomylilem), walki doloty wydechy. Skladasz do kupy i jezdzi...kasy duzo ale zabawa prosta.
Ja najwiekszy szacun mam dla kolesi co potrafia wywalczyc np dodatkowe 40KM :) ale w maluchu... to jest dopiero wyzwanie i kawal pracy.

misiu_tdi thx za mile slowa:)
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Hamownia podwoziowa inercyjna
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl - Tuning Gdansk

Offline Spons

  • **
  • 117
Re: a ja powiem tak
« Odpowiedź #19 dnia: 08 Kwietnia, 2006, 02:01:38 »
Piotr, czym Ty sie wkoncu zajmujesz?

To 1400ps to w jakim autku? IMHO i tak to znaczenia nie ma bo z trakcja nie dasz rady... 800 to i tak za duzo... bez kleju i slickow... do czego ma sluzyc to 1400 konne monstrum?

Pytam bo mnie to ciekawi, nikogo nie obrazam i nie wyrazam ironii w moim poscie:) To tak profilaktycznie;)

Offline RR67

Re: a ja powiem tak
« Odpowiedź #20 dnia: 08 Kwietnia, 2006, 10:15:06 »
Witam wszystkich!
Dziękuję za zainteresowanie tematem, a przede wszystkim Piotrowi.
Dzięki Piotr teraz to sobie już poradzę, byłem przy strojeniu tylko nie wiedziałem, która śruba od czego, nie mam jeszcze kabla przedłużającego, ale jestem o krok do przodu.
Dodam, przy dobrze wyregulowanym  CHIPTRONICU zauważyłem zdecydowane zmiejszenie zużycia paliwa (octavia 1,9 tdi 110km) przy na pewno dynamiczniejszej jeźdze. Inną kwestią jest zużycie silnika, co do uzyskiwanych mocy i momentów za pomocą  CHIPTRONIC to jest ona bardzo duża i wystarczająca do octavi na fabrycznym zawieszeniu. Korzystając z okazji zapytam o jeszcze jedną sprawę, Faktyczne używając analogowego  CHIPTRONIC przyrost mocy jest nagły w momencie uruchomienia turbiny, czy inaczej jest po wgraniu nowego programu, czy zdecydowany wzrost mocy jest już na przykład od 1400 obr/min.
Piotr naprawdę bardzo mi pomogłeś jeżeli nie zdobędę kabla przedłużającego to będę miał do ciebie jeszcze sprawę.
Pozdrawiam!

Offline Spons

  • **
  • 117
Re: a ja powiem tak
« Odpowiedź #21 dnia: 08 Kwietnia, 2006, 10:30:44 »
Chodzi o to ze moc rozwijana jest plynnie powiedzmy od 2000 do 4000 caly czas jest, a na boxie masz np. od 1600 do 2800 i potem dol.

Offline RR67

Re: a ja powiem tak
« Odpowiedź #22 dnia: 08 Kwietnia, 2006, 10:42:58 »
Witam ponownie!
Pytanie do posiadaczy aut ze zmienionym programe, co zyskam pozbywając się CHPTONIC na żecz programu, (poza tym, zę nie będę musiał ciągle tego regulowć), ciągel słyszę że zmiana programu to jest przerubka której powinienem dokonać.
Pozdrawiam!

Offline RR67

Re: a ja powiem tak
« Odpowiedź #23 dnia: 08 Kwietnia, 2006, 10:58:25 »
do Spons
czyli nie ma mocy np. od 1500 a dopiero od 2000 a to nie zmienia tego, że trzeba często zmieniać biegi.
To subiektywnę ale ja miałem pozytywne wrażenia z jazdy powyżej 2000 obr. na chiptronic.

Offline Spons

  • **
  • 117
Re: a ja powiem tak
« Odpowiedź #24 dnia: 08 Kwietnia, 2006, 12:52:46 »
Po pierwsze primo diesel nie lubi jak mu sie zapina pelen but z 1400rpm, jest to wrecz zabojcze dla niego, dlatego moc zaczyna sie od ~2000, po drugie primo jezeli chcesz miec moc uzyteczna w wiekszym zakresie obrotow niz ~2000-4000 zaloz sobie sportowy walek, zmien turbo i wystroj wszystko(czip). Tak czy siak diesel to nie benzyna i nie wykrecisz go do 6 czy 7 tys. obrotow i musisz sie z tym pogodzic.

Co zyskasz, napewno mniejsze spalanie i dluzsza zywotnosc ukladu przeniesienia napedu.

Offline RR67

Re: a ja powiem tak
« Odpowiedź #25 dnia: 08 Kwietnia, 2006, 13:18:09 »
myślę, że żywotność przeniesinia napędu zależy o charakterystyki jazdy(a więć i od mocy auta im jest miejsza tym żywotność większa), a spalanie to niemogę sobie wyobrazić dlaczego. Nie jestem zwolennikiem max podnoszenia mocy i wogule jazdy ekstremalnej, mój problem polega na tym, jadę np. 80km/h na piątym biegu i bez przkładki na 4 trochę mało mocy. Z tego co piszesz wymiana programu nic nie pomoże.

Offline RR67

Re: a ja powiem tak
« Odpowiedź #26 dnia: 08 Kwietnia, 2006, 13:51:14 »
kożystając z okazji jaka jest rozsądna cena za dobry program z hamownią i kogo polecacie na terenie Warszawy.

Offline rob555

  • *****
  • 578
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.tune-up.pl
Re: a ja powiem tak
« Odpowiedź #27 dnia: 08 Kwietnia, 2006, 14:19:13 »
Cytat: "RR67"
kożystając z okazji jaka jest rozsądna cena za dobry program z hamownią i kogo polecacie na terenie Warszawy.


Masters www.tdi-tuning.pl
Diagtronik www.diagtronik.pl
oraz kilka innych.

Co przemawia za softem ? Zaraz wyjasnie:
- Box to urzadzenie ktore oszukuje sygnal ktory idzie do pompy paliwa. Najprosciej ujmujac komputer mysli ze dal X paliwa a tu bylo X+10%.
Dlaczego to dziala w wiekszosci wypadkow? Otoz diesel z natury pracuje na lekkim nadmiarze powietrza czyli jest mozliwosc dolozenia pewniej ilosci paliwa przy niezmienionej ilosci dodanego powietrza.
Fabryka dlatego tak stroi by np w upale auta za bardzo nie kopcily, no w sumie glownie chodzi o ekologie i sprawdzone rozwiazanie. Lepiej dac wiecej powietrza niz mniej.
Boxy to wykorzystuja i te kilka procent paliwa dolane przy prawidlowo dzialajacym silniku bedzie spalalo sie bez zadnych skutkow ubocznych ale.....
Wystarczy ze np ktorys wtryskiwacz leje...komp oblicza korekcje a paliwa ma i tak za duzo. Albo turbo nie daje ile powinno- lub w druga manke za duza ilosc paliwa powoduje nadmierne rozkrecanie sie turbiny itd....
Komputer mysli ze ma seryjna dawke i jezeli widzi nieprawidlowosci do dorregulowywuje wg zadanych wczesniej map,a tu lipa nadal paliwa jest za duzo.
I to jest zle...
Program dostraja sie tak by automatycznie zwiekszenie paliwa powodowalo wiecej powietrza, by w razie nieprawidlowosci doregulowywal sie prawidlowo. Zreszta miesza sie tam wiele rzeczy np: by turbo liniowo pompowalo, czy by moment sprzegla nie rozwalil.
Wlasnie wracajac do "kopa" w plecy czyli przyrostu momentu.
Obojetnie czy jest on przy 1400 czy przy 2400 nagly przyrost momentu jest niezdrowy dla silnika i przeniesienia napedu.
Dlagtego mozna indywidualnie kazde auto tak wystroic by to narastalo plynnie i cug byl powiedzmy do 4000 obr.
Generalnie wielu juz tunerow idzie w kierunku programow "benzynowych" czyli wlasnie moment spokojnie od 1800 narasta by przy ok 2400-2700 miec max i trzymac sie w miare rowno do 4200-4500 w zaleznosci od turba i osprzetu.
Kiedys (stare programy) byly wlasnie na odwrot robione. Duzo paliwa na dole powodowalo ze jak tylko turbo sie rozkrecilo auto wyrywalo do przodu. Max moment przy 1800 jest naprawde niezdrowy.....
Uff...ale sie rozpisalem. Smialo mozesz jechac do ww. tunerow i poprosic ich i program sredni. Odczuwalnie wrazenie bedzie niekorzystne (brak kopa w plecy) ale za to czasy beda lepsze:)
pozdr
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Hamownia podwoziowa inercyjna
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl - Tuning Gdansk

Offline RR67

Re: a ja powiem tak
« Odpowiedź #28 dnia: 08 Kwietnia, 2006, 14:43:23 »
miej więcej to rozumiałem teraz mi to wszystko poukładałeś, jestem przed wymianą zawieszenia (moja octavia ma już 135000 km) i niwiem czy wyrobię się z kasą w diagtroniku za program chcieli 1500zł za program.

Offline RR67

Re: a ja powiem tak
« Odpowiedź #29 dnia: 08 Kwietnia, 2006, 18:05:29 »
podsumuję to regulowanie
1.   zakręcam wszystkie śruby i jadę 3000obr. na 3biegu podkręcam pierwszą srubę do momentu kopa w plecy, wtedy pół obrotu w dół żeby nie było efektu koa w plecy. Następnie rozpędzam dalej ja 5biegu, jeżeli nie odetnie mocy to sprawa załatwiona przechodzę do następnej śrubki (jeżeli przejdzie w tryb awaryjny to co robić).
2.   Wszysto O.K. zatrzymuję się i reguluję wolne obroty drugą śrubką, tu wszysto jest chyba proste.(zakładam że wszystko dobrze poszło i przechodzę do dymiena).
3.   tu nie wiem jak to w praktyce ma wyglądać, na którym biegu jechać i co uznać za brak dymienia, w lusterkach to ja nigdy w moim samochodzie dymy nie widzę.
-jeszcze jedno, jestem niedoświadczony, co radzisz czy regulować od zera czy czy może tylko śrubką od mocy pokombinować.