kożystając z okazji jaka jest rozsądna cena za dobry program z hamownią i kogo polecacie na terenie Warszawy.
Masters
www.tdi-tuning.plDiagtronik
www.diagtronik.ploraz kilka innych.
Co przemawia za softem ? Zaraz wyjasnie:
- Box to urzadzenie ktore
oszukuje sygnal ktory idzie do pompy paliwa. Najprosciej ujmujac komputer mysli ze dal X paliwa a tu bylo X+10%.
Dlaczego to dziala w wiekszosci wypadkow? Otoz diesel z natury pracuje na lekkim nadmiarze powietrza czyli jest mozliwosc dolozenia pewniej ilosci paliwa przy niezmienionej ilosci dodanego powietrza.
Fabryka dlatego tak stroi by np w upale auta za bardzo nie kopcily, no w sumie glownie chodzi o ekologie i sprawdzone rozwiazanie. Lepiej dac wiecej powietrza niz mniej.
Boxy to wykorzystuja i te kilka procent paliwa dolane przy
prawidlowo dzialajacym silniku bedzie spalalo sie bez zadnych skutkow ubocznych ale.....
Wystarczy ze np ktorys wtryskiwacz leje...komp oblicza korekcje a paliwa ma i tak za duzo. Albo turbo nie daje ile powinno- lub w druga manke za duza ilosc paliwa powoduje nadmierne rozkrecanie sie turbiny itd....
Komputer mysli ze ma seryjna dawke i jezeli widzi nieprawidlowosci do dorregulowywuje wg zadanych wczesniej map,a tu lipa nadal paliwa jest za duzo.
I to jest zle...
Program dostraja sie tak by automatycznie zwiekszenie paliwa powodowalo wiecej powietrza, by w razie nieprawidlowosci doregulowywal sie prawidlowo. Zreszta miesza sie tam wiele rzeczy np: by turbo liniowo pompowalo, czy by moment sprzegla nie rozwalil.
Wlasnie wracajac do "kopa" w plecy czyli przyrostu momentu.
Obojetnie czy jest on przy 1400 czy przy 2400
nagly przyrost momentu jest niezdrowy dla silnika i przeniesienia napedu.
Dlagtego mozna indywidualnie kazde auto tak wystroic by to narastalo plynnie i cug byl powiedzmy do 4000 obr.
Generalnie wielu juz tunerow idzie w kierunku programow "benzynowych" czyli wlasnie moment spokojnie od 1800 narasta by przy ok 2400-2700 miec max i trzymac sie w miare rowno do 4200-4500 w zaleznosci od turba i osprzetu.
Kiedys (stare programy) byly wlasnie na odwrot robione. Duzo paliwa na dole powodowalo ze jak tylko turbo sie rozkrecilo auto wyrywalo do przodu. Max moment przy 1800 jest naprawde niezdrowy.....
Uff...ale sie rozpisalem. Smialo mozesz jechac do ww. tunerow i poprosic ich i program sredni. Odczuwalnie wrazenie bedzie niekorzystne (brak kopa w plecy) ale za to czasy beda lepsze:)
pozdr