TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

dymi na czarno

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

dymi na czarno
« dnia: 24 Lipca, 2006, 13:04:29 »
Witam

Mam Audi B4 TDi z 93 roku. Przebieg ok 240 tys. W tamtym tyg bylem na uszczelnieniu pompy wtryskowej. Wymiana uszczelek bez wymontowywania pompy. Silnik chodzi idealnie rowno i cicho. Ciagnie jak szatan. Turbo cichutkie. Zadnych swiergotow klekotow itepe. Pali idealnie 5 na 100 przy spokojnej jezdzie (90-120). Ale... jak przyspieszam "ostro" na 4 biegu tak od 90 km/h na to sie pojawia czarny dym. Na 3 biegu rowniez ale na wyzszych obrotach. Ale jak na 5 przyspieszam to juz nie. Mialem przedtem Vento ale bez turbiny , zwykle 1.9 D i nie kopcil w zadnym zakresie obrotów a przynajmniej nie tak bardzo.
To moze byc objaw czegos tylko czego ???? Dzieki za kazdy post.

pozdro


TDI_quattro

dymi na czarno
« Odpowiedź #1 dnia: 24 Lipca, 2006, 21:21:11 »
Wydaje mi sie, ze to wina powietrza. Zbyt duzo paliwa za malo powietrza i kopci. Ja tez mam podobne objawy u siebie. Jak go przycisne mocno to kopci... U mnie turbinka jest juz licha, cieknie i ma luzy. Jaka jest przyczyna u Ciebie tego nie wiem... moze lejace wtryski, moze turbina juz nie tloczy tyle co powinna trudno powiedziec. Hmm poza tym turbiny na sluch nie zbadasz :) Sprawdz czy nie wali Ci oleju w dolot powietrza, bo taka sytuacja tez moze miec miejsce.

dymi na czarno
« Odpowiedź #2 dnia: 25 Lipca, 2006, 08:49:25 »
Problem w tym ze oleju nie ubywa.Sprawdzilem. Bardziej pasuje mi hipoteza ze turbo juz nie wyrabia lub jest nieszczelnosc na dolocie ...

pozdro
TDI_quattro

Offline KDX

  • ****
  • 351
  • Płeć: Mężczyzna
  • było: TOLEDO AFN, PASSAT AFN, jest: SUPERB AWX
dymi na czarno
« Odpowiedź #3 dnia: 25 Lipca, 2006, 22:08:21 »
wtryski nie są przypadkiem zużyte?

dymi na czarno
« Odpowiedź #4 dnia: 26 Lipca, 2006, 10:25:23 »
Hmm no pewnie sa. Mało wiem o tym aucie bo za krótko je mam. Ale zauwazylem dzis  ze nawet nowsze tediki(pasaty, oktawki) tez dymią przy przyspieszaniu. Pewnie zalezy to tez od regulacji oraz moze w mniejszym stopniu od paliwa.
Dodatkowe pytanie :
Czy gdybym pojachal do Marka "tronika" i podłaczyl sie do VAG to wiedzialbym wszystko o silniku : nastawy , cisnienie w turbinie oraz takie tam inne (moze rzeczywisty przebieg???hehe) oraz czego sie powinieniem spodziewac w najblizszej przyszlosci po silniku ???

Pozdr
TDI_quattro