TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

Hybrydowe turbiny

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
Odp: Hybrydowe turbiny
« Odpowiedź #15 dnia: 10 Lipca, 2008, 12:49:53 »
Dla wyższych obrotów oczywiście że kompletne GT20 będzie nieco lepsze niż jej hybryda z GT17 bo część wydechowa z GT20 będzie stawiać mniejszy opór spalinom i zarówno silnik jak i turbina uzyska większą sprawność dla dużych przepływów spalin.
Nie można posuwać tego jednak aż do absurdu. Dość zabawnie jest ogądać wykresy aut z pozakręcanymi GT22 od dostawczaków typu Sprinter 2.7 CDI, które zastosowane w 1.9 TDI dają zakres obrotów użytecznych (z dużym momentem obrotowym) od 2900 obr do 5000. Problem w tym że diesel to nie motocykl i ciężko go trzymać non stop na wysokich obrotach.
Ponadto bezwładność wirnika o dużych rozmiarach powoduje, że nawet przy zmianie biegu przy dużych obrotach pojawia się gustowne opóźnienie w uzyskaniu pełnego momentu. No i na końcu podziwiamy najmocniejsze diesle które cyferki mają piękne - tylko jazda nimi jest nieco uciążliwa.
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

Odp: Hybrydowe turbiny
« Odpowiedź #16 dnia: 05 Września, 2008, 14:43:49 »
Witam, mam pytanko odnośnie 1,9 TDI 130. Zamontowałem duzy IC, zaślepiłem EGR, i załozyłem turbine która jest hybrydą. Nie znam wszystkich szcegółów tego co zostało w niej zmianione (robił ją dla mnie znajomy) ale ma większą częśc ciepła i zimną i wałek od Garretta montowanego w nowych Lagunach, podobno szybciej sie wkręca. Na hamowni udało sie uzyskać 177KM oraz 380 Nm przy sporym dymieniu ale krzywa momentu zaszęła pływac góra dół między 2 a 3 tys. obrotów. powiedziano mi że turbina ma problem z wyregulowaniem cisnienia. Nie jestem zadowolony z mocy ani momentu. Dopiero z właczonym wtryskiem wody z metanolem udało sie 191 KM i 410 Nm co nie było celem ( 220 i 450). W dodatku pływanie wykresu nasiliło sie przy właczonym wtrysku wody z metanolem. Widziałem Twój wykres Golfa i jestem pod wrazeniem. Fakt żeauto było strojone w upale alebez przesady. Jaka propozycja byłaby dla mnie najlepsza? Gt 20 seryjne od 3 litrowej BMW? Boję sie że GT22będzie zbyt lagowate.
« Ostatnia zmiana: 05 Września, 2008, 14:48:17 wysłana przez Nosal »

Offline Top Gun

  • **
  • 51
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Hybrydowe turbiny
« Odpowiedź #17 dnia: 10 Września, 2008, 10:00:31 »
Panowie tak sobie czytam o poprawianiu mocy w samochodach i mam do was pytanie bo widzę tu podobny silnik jak u mnie pewnie  niektórzy to na pewno przerabiali i nie jednego by tu swoja wiedzą zgasili.
Ja mam Seata Alhambre 2000r. z silnikiem 1,9 TDI na pompo wtryskach i ponoć ma 130KM na klapie ma jakby fabryczny napis GoSport  jak ma jakieś to w ogóle znaczenie. Moje Pytanie do Was czy można podnieść  jeszcze w jakiś sposób moc tak aby to nie było zbyt skomplikowane i nie szkodziło silnikowi a dawało leprze korzyści z jazdy.
Jak jest to możliwe to  prosił bym o podpowiedź jak nie jest to tajemnicą oczywiście   i czy zyska się w ten sposób jakieś zalety poza zwiększeniem mocy, a bym zapomniał jakie są tego koszty.
Z góry dziękuje za podpowiedź.
Pozdrawiam wszystkich użytkowników 4-ech kółek w szczególności miłośników TDI

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: Hybrydowe turbiny
« Odpowiedź #18 dnia: 11 Września, 2008, 09:54:16 »
... z silnikiem 1,9 TDI na pompo wtryskach i ponoć ma 130KM...
...czy można podnieść  jeszcze w jakiś sposób moc tak aby to nie było zbyt skomplikowane i nie szkodziło silnikowi a dawało leprze korzyści z jazdy.
...i czy zyska się w ten sposób jakieś zalety poza zwiększeniem mocy, a bym zapomniał jakie są tego koszty.
Naj-prostsza
Naj-lepsza
Naj-bezpieczniejsza
i stosunkowo
Naj-tańsza
metoda to chip. Dobry, profesjonalny chip. Mocy z niego bedziesz miał ok +20KM i ok +40-60Nm momentu. Pozostałe zalety to bezapelacyjnie większa, odczuwalnie większa dynamika jazdy a jak sie uprzesz to i nieco niższe spalanie. Przy normalnej eksploatacji nic nie grozi silnikowi. Przy męczeniu - szybciej wykończysz sprzęgło, ale to już będzie tylko i wyłącznie wina Twojego stylu jazdy.
Koszt: 1000-1500 zł

Odp: Hybrydowe turbiny
« Odpowiedź #19 dnia: 11 Września, 2008, 09:57:00 »
Najprościej zrobic tzw chip tuning czyli wgrać nową mapę sterowania praca silnika do komputera i po sprawie. Jeżeli masz 130 i mocniejsze pompowtryskiwacze (nie pamietam oznaczeń ale był temat na forum wiec kwestia sprawdzenia, a to jakie masz sprawdzi Ci każdy kto zajmuje sie chiptuningiem) to bez jakiegokolwiek ryzyka dla silnika i bez zwiększenia zuzycia paliwa (na trasie mniejsze, po mieście troche większe, średnia taka sama:) jesteś w stanie zrobić 160-170 KM i ok 380-390 Nm. Myślę że jeżeli nie masz aspiracji jechac po bandzie to takie coś za 1700 PLN powinno Cie zadowolic. Potem można jechac w okolice 220 KM i 450Nm ale to juz trochę więcej zabawy.

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: Hybrydowe turbiny
« Odpowiedź #20 dnia: 11 Września, 2008, 10:07:50 »
No i odpowiedzi masz aż 2 ;)
z tym że ja opisałem wersję "dla początkujących" czyli możliwie najbezpieczniejszą zarówno dla silnika jak i kierowcy oraz jego finansów ;)

Offline Top Gun

  • **
  • 51
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Hybrydowe turbiny
« Odpowiedź #21 dnia: 11 Września, 2008, 10:22:00 »
dzięki koledzy za podpowiedzi  ale z tym chip będzie chyba najprościej bo powiem tak ruszać mapę silnika to już musi być ktoś pewny że coś nie spierniczy  bo później może być więcej problemów,  słyszałem o takich przypadkach, a tu potrzebna jest hamownia a taka konkretna jest w Krakowie  u nas jest ale z tego co słyszałem to nie polecają jej bo ma duże odchyłki można sobie sprawdzić  jaką masz moc a i tak mówią że 10% +/_
 
wracając do chip to możesz mi podać jaki marki , nr  jak  ma być bo ich tyle jest że szok a szkoda jak kupie jakieś badziewie
koleś ma a Sharanie ale on ma pompę i tam wpina tylko po wpięciu ma taki objaw  że auto na ciepłym ciężej pali,  a w moim przypadku gdzie sie go podpina ?   
Pozdrawiam wszystkich użytkowników 4-ech kółek w szczególności miłośników TDI

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: Hybrydowe turbiny
« Odpowiedź #22 dnia: 11 Września, 2008, 11:25:58 »
www.tune-up.pl
www.v-tech.pl
oraz jak zawsze google Twoim przyjacielem...

natomiast nigdy www.allegro.pl (chyba że chcesz odpalać auto jak kumpel)

Offline promax

  • *****
  • 555
Odp: Hybrydowe turbiny
« Odpowiedź #23 dnia: 12 Września, 2008, 04:20:11 »
Zmiana mapy i chip to to samo ,w chipie zmienia sie kilka map
To co ma Twoj kolega to nie chip a box
Boxa zostaw na boku a autko smialo chipuj ,160@360 Nm i wyzej da Ci odczuwalna zmiane w charakterystyce
Choć przez chwile bądz patriotą MediaMarkt zostaw idiotom!

Offline Moretti

  • ****
  • 390
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Hybrydowe turbiny
« Odpowiedź #24 dnia: 30 Września, 2008, 15:21:08 »
...Wiadomo cos z zywotnoscia tych turbin ?

Odp: Hybrydowe turbiny
« Odpowiedź #25 dnia: 09 Października, 2008, 13:22:24 »
Witajcie ;D

To i ja wypowiem sie na temacik Hybryd bo mam zamontowana taka jedna GT18/GT22 na pelnym walku.
Samochod Seat Ibiza i powiem tak ze jak bym nastepnym razem zakladal o seryjna ARL i bez zabawy.

Na seryjnej ARL mialem 201 KM i 398 Nm i czasy 5,8s do 100 km\h a na 400 m 14,74 s

Na Hybrydzie mam 203 KM i 407 Nm:) Ibizka zapina super :twisted: ale do 100km/h jest 6,7 s a na 400m 15,60 ;)

To ze wiecej Kuni i momenta ale niestety jest wiekszy lag i kopci jak szalona:)


Offline promax

  • *****
  • 555
Odp: Hybrydowe turbiny
« Odpowiedź #26 dnia: 09 Października, 2008, 14:12:40 »
201 KM na ARL ????????
Jak dla mnie masakra
Pozatym tu mowa o GT17/GT20,zapewne lag jest zdecydowanie mniejszy
Choć przez chwile bądz patriotą MediaMarkt zostaw idiotom!

Odp: Hybrydowe turbiny
« Odpowiedź #27 dnia: 09 Października, 2008, 17:38:49 »
@promax 201 przy wydechu 2,5 cala przelotowym, FMIC od Cupry i Turbo ARL:) wiec normalny wynik i nawet malo dymil:) a teraz moze i ladnie jezdzi ale ma niestety Laga:) ale cos trzeba pomeczyc sie i takim:)

Offline promax

  • *****
  • 555
Odp: Hybrydowe turbiny
« Odpowiedź #28 dnia: 09 Października, 2008, 23:19:44 »
Cóż combreti ,ja czekam na hybryde gt17/20 do mojego AWX,mam już FMIC i wiecej poza turbawką nie zamierzam zmieniać ,miałem ostatnio ochote na 3.0 TDi ale ... za dużo jeżdze po mieście i stwierdziłem że więcej by stała niżeli jeździła,poczekam aż skończe budowe ,będzie porządny garaż to pojawi się konkretna bryka (oby ;) )
W każdym razie skoro tak dobrze było Ci na ARLowej turbinie,dlaczego do niej nie wracasz?
Choć przez chwile bądz patriotą MediaMarkt zostaw idiotom!

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: Hybrydowe turbiny
« Odpowiedź #29 dnia: 10 Października, 2008, 08:19:48 »
W każdym razie skoro tak dobrze było Ci na ARLowej turbinie,dlaczego do niej nie wracasz?
Bo sprzedał żeby dołozyć do hybrydy :D ;)