Ale przecież 1.5 dci a 1.9 dci to dwa różne systemy wtryskowe. 1.5 dci to bodaj Delphi (przynajmniej wtryski Delphi) a 1.9 - to Bosch.
Tutaj to reguły raczej nie ma.
W 1,5 dCi w wersjach mocniejszych, czyli zdaje się 86 i 105 KM montowany był również Siemens.
Z kolei w silnikach 1,9 dCi 120 KM turbiny lubią się kończyć po 60 kkm.
Ogólnie, Renault nie popisało się ze swoimi silnikami z serii 1,5 i 1,9.
Ponoć w 2,0 dCi dużo poprawili i te silniki są warte uwagi, ale one na razie mają 2-3 lata.
W Peugeotach najlepsza była pierwsza seria 2,0 90 i 110 KM.
136 KM, czyli te z 16 zaworową głowicą są już "kapryśne".
1,6 HDi przyzwoite, ale konstrukcja już bardzo skomplikowana i turbiny z powodu smarowania lubią odmawiać posłuszeństwa.
W przypadku Fiata 1,9 JTD 115 KM i 1,9 MultiJet/CDTI to chyba jedne z lepszych silników CR.
Nie wiem jak w przypadku nowszych, czyli 1,6 i 2,0.