TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

Lekcja,krok po kroku.Zwiekszenie mocy 1Z 1,9 TDI chiptuning.

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Moretti

  • ****
  • 390
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Lekcja,krok po kroku.Zwiekszenie mocy 1Z 1,9 TDI chiptuning.
« Odpowiedź #15 dnia: 17 Lutego, 2008, 18:23:29 »
Nie wiem czy nie na temat ,ale jak tak zrozumialem twoje pytanie i tak odowiadam . I z tego co widze inni tez tak opdowiedzieli , wiec cos w tym musi byc  :-\. Ja proponuje zebys jeszcze raz sformulowal pytanie i dokladnie napisal o co Ci chodzi. Chcesz sie nauczyc chipowac , chcesz wzmocnic auto , chcesz nas sprawdzic nas ,  czy my wiemy jak to sie robi ...????? My jestesmy  prosci ludzie ...na konkretne pytania , dajemy konkretne opowiedzi ...bez krecenia ...pisz jak bylo :)))) Ale jedno musze przyznac ze pierwsz krok zrobiles sluszny ...wpierw pytasz , potem robisz . Chyba ze faktycznie juz masz ta centralke na stole , lutownice rozgrzana i nie wiesz jak wybrnac z sytucji .  ;D ;D ;D . Chetnie pomozemy ..ale tanio juz nie bedzie .
 
Ps: Ja tez polecam felietona  http://tdi.pl/content/view/237/53/ ,tam masz krok po kroku jak zrobic tanio "tjuning" , nic ujac ..nic dodac . No chyba ze bedzie nowy odcinek i dowiemy sie cos nowego . No bo ja dalej nie wim co oznacza  sformulowanie  " wysral sie tlokami przez tlumik " ..... ;D ;D ;D ;D
« Ostatnia zmiana: 17 Lutego, 2008, 18:29:58 wysłana przez Moretti »

Offline pagori

  • ***
  • 273
  • Płeć: Mężczyzna
  • było 137 KM , 340 Nm
Odp: Lekcja,krok po kroku.Zwiekszenie mocy 1Z 1,9 TDI chiptuning.
« Odpowiedź #16 dnia: 17 Lutego, 2008, 21:10:15 »
Może ja wytłumaczę "osiemnastocylindrowca" , wydaje mi się że kolega prosi o wskazówki jak robi sie chiptunning - dokładnie krok po kroku , ma lutownicę , imadło, i taką opaskę z latareczką a'la górnik , elektronika już leży na warsztacie - lutownica sie grzeje a chłopak nie wie co dalej , wiec wesprzyjcie kolege. Tak to rozumiem - młody elektronik . Brawo za odwage jeżeli jest tak jak napisałem.
Złodziejowi golfa wielki sisior w pupe !

Offline mat11991

  • ****
  • 471
  • Płeć: Mężczyzna
  • Passat B6 - TDI 170 km BMR
Odp: Lekcja,krok po kroku.Zwiekszenie mocy 1Z 1,9 TDI chiptuning.
« Odpowiedź #17 dnia: 17 Lutego, 2008, 21:55:37 »
czy to odwaga ???
Passat B6 - TDI 170 km BMR

http://change.menelgame.pl/change_please/9727482/

"Don't Worry, Don't Cry, Take Extasy And Fly..."

"Defqon Festival 2009"

Odp: Lekcja,krok po kroku.Zwiekszenie mocy 1Z 1,9 TDI chiptuning.
« Odpowiedź #18 dnia: 17 Lutego, 2008, 22:20:20 »
Pietnascie odpowiedzi,setki slow a zadnej konkretnej wskazowki!
 Z ciekawego tematu powstal smietnik!
Dlaczego? Tajemnica zawodowa jak w kregu wrozbitow?

Offline Marco

  • ***
  • 259
  • Golf III TDI 1Z
Odp: Lekcja,krok po kroku.Zwiekszenie mocy 1Z 1,9 TDI chiptuning.
« Odpowiedź #19 dnia: 17 Lutego, 2008, 22:51:56 »
A koleś dalej swoje :o Poczytaj te dwa felietony, które dostałeś, tam chyba sprawa w miare jasno opisana ;D A teraz do rzeczy: tego nie da zrobić się ot tak na stole w chałupie, bez specjalistycznego sprzętu, wiedzy, doświadczenia a jedynie przy użyciu rzemieślniczych narzędzi :o Ze tak powiem to może okazać sie niemożliwe  :-[
GOLF III TDI 1Z

Offline mat11991

  • ****
  • 471
  • Płeć: Mężczyzna
  • Passat B6 - TDI 170 km BMR
Odp: Lekcja,krok po kroku.Zwiekszenie mocy 1Z 1,9 TDI chiptuning.
« Odpowiedź #20 dnia: 17 Lutego, 2008, 22:53:32 »
troszkę jak budowanie wahadłowca....tylko że akurat szansa na to że uda ci sie podnieść moc o +1 km przy twoich wysiłkach jest większa niż to że ten wahadłowiec wzleci w powietrze ;)
Passat B6 - TDI 170 km BMR

http://change.menelgame.pl/change_please/9727482/

"Don't Worry, Don't Cry, Take Extasy And Fly..."

"Defqon Festival 2009"

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
Odp: Lekcja,krok po kroku.Zwiekszenie mocy 1Z 1,9 TDI chiptuning.
« Odpowiedź #21 dnia: 17 Lutego, 2008, 23:05:17 »
Ok, to ja dla niepoznaki odpowiem pragmatycznie.
Jeżeli pułap to ma być 10 KM w górę, to wystarczy zwiększyć dawkę paliwa. Nic ponadto nie trzeba bo ten typ diesla ma ok. 20% nadmiar powietrza do paliwa pod pełnym obciążeniem. Żeby to uzyskać, potrzeba zwiększyć dawkę ok. 10 %.
Odczytany program otwieramy w edytorze hex (dedykowanym ldo chiptuningu ub nie). Odnajdujemy mapę dawek w funkcji obrotów i przepływu masowego powietrza. Powiedzmy wystarczy zwiększyć wartości w dwóch ostatnich kolumnach, dla obrotówod 2000 włącznie o 10%. Nic poza tym nie trzeba robić. Raptem zmiana ok 30 bajtów.
Jak znaleźć mapę dawki i jak policzyć sumę kontolną programu - to już wymaga większej wiedzy. Taką wiedzę można kupić, można też ukraść. I tyle.
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

Odp: Lekcja,krok po kroku.Zwiekszenie mocy 1Z 1,9 TDI chiptuning.
« Odpowiedź #22 dnia: 17 Lutego, 2008, 23:23:30 »
To jest pierwsza sensowna odpowiedz!!!
Reszta panow,probowala powiedziec ze jestem warjatem,bez obrazy ale jestescie frendzlami!!!

Offline Moretti

  • ****
  • 390
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Lekcja,krok po kroku.Zwiekszenie mocy 1Z 1,9 TDI chiptuning.
« Odpowiedź #23 dnia: 17 Lutego, 2008, 23:24:31 »
Piro ...to nie jest konkretna odpowiedz . To jest jakies tylko pol kroku. A gdzie reszta krokow  ??? ???A co bedzie jak jak ten silniki juz nie ma nadmiaru powietrza i na pelnym obciazeniu robi "BATORY"  ??? ??? ???Do tego nie ma wskazowek?A ile kartek A4 pisanych trzcionka 9 zajeloby wytlumacznie wszystkich krokow . A stawiajac wszystkie te kroki mozna  przeciaz  wdepnac w gOOwno  >:( >:( >:(. To chyba tez trzeba napisac jak sie z niego wygrzebac ?   :-[ :-[ :-[

Odp: Lekcja,krok po kroku.Zwiekszenie mocy 1Z 1,9 TDI chiptuning.
« Odpowiedź #24 dnia: 17 Lutego, 2008, 23:27:05 »
O! I nastepna odpowiedz jest na temat!

Odp: Lekcja,krok po kroku.Zwiekszenie mocy 1Z 1,9 TDI chiptuning.
« Odpowiedź #25 dnia: 17 Lutego, 2008, 23:35:06 »
Czy nadmiar powietrza mozna sprawdzic wysterowujac sprezarke na max i wykonac jazde probna, zrobic logi vagiem.Moim zdaniem okresli sie jak pompuje turbina ale czy to wlasciwa procedura?

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
Odp: Lekcja,krok po kroku.Zwiekszenie mocy 1Z 1,9 TDI chiptuning.
« Odpowiedź #26 dnia: 18 Lutego, 2008, 09:27:34 »
W sprężarce nie ma sensu ustawiać sterowania na max. Problem jest taki, że na podstawie mapy kompresora turbosprężarki można dość prosto ustalić jakie najwyższe ciśnienia przy jakich obrotach silnika (czy też dokładniej - przepływach masowych powietrza) wolno jej ustawić, aby jeszcze parametry materiałowe jej konstrukcji pozwalały bezpiecznie pracować.
Warto pamiętać, że wystarczy jeden mały błąd i sprężarka po pewnym czasie padnie. Oczywiście paść może nawet bez tuningu, ale jak umiejętnie przygotujemy mapę doładowania, wówczas nie powiększamy ryzyka zbyt mocno.
Kolejnym aspektem jest sprawność turbosprężarki. Również odczytujemy ją z mapy kompresora. W przypadku gdy założone parametry pracy są w obszarze o niskiej sprawności (choć załóżmy, że jest to obszar bezpieczny) to praca sprężarki w tym obszarze będzie pochłaniać mnóstwo energii (wypływ spalin z silnika będzie dławiony poprzez żaluzje turbiny, a sama sprężarka będzie bardzo nagrzewać kompresowane powietrze) i może się okazać, że możliwy do uzyskania przyrost mocy wynikający z lepszego napełniania zostanie skutecznie pożarty przez samą sprężarkę. A że sprawność silnika na przegrzanym powietrzu i przydławionym wydechu spada - to uzyskamy poza brakiem przyrostu mocy - wzrost zużycia paliwa. A o to chyba nie chodzi.
Oczywiście trudno prowadzić tu cały kurs przygotowywania programów. Ale wyjaśnienie kolejności działania przy rozpracowywaniu nowego silnika to chyba nie grzech ;)

Jako uproszczoną podpowiedź na temat tego ile tłoczyć a ile już nie, zamieściłem drugi wykres - power rating serii popularnych sprężarek do turbodiesli. Przygotowany przez producenta. Myślę, że producentowi można wierzyć - jeżeli chodzi o ocenę najlepszego punktu pracy a widać z wykresu, że więcej wcale nie znaczy lepiej - a spadek sprawności w wyniku zbyt dużego przeładowania zabija maksymalną możliwą do zrealizowania moc dosłownie natychmiast.
« Ostatnia zmiana: 18 Lutego, 2008, 09:38:52 wysłana przez Piro »
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

Odp: Lekcja,krok po kroku.Zwiekszenie mocy 1Z 1,9 TDI chiptuning.
« Odpowiedź #27 dnia: 21 Lutego, 2008, 08:09:35 »
Dziekuje za ciekawy wyklad.
 Problem mam z pobraniem edytora hex,wyszukiwarka google tez nic na polskich stronach nie znajduje.

Znalazlem Hackman Hex Editor.

Zrozumialem o co chodzi w SZESNASTKOWY SYSTEM LICZBOWY (Wikipedia)

Pytanie brzmi: Jak poznac, w ktorym miejscu i o jaka  wartosc zmienic  liczby w programie zapisanym
                    w ECU  by zwiekszyc dawke wtrysku tak by silnik generowal moc o okolo 10KM wieksza?
« Ostatnia zmiana: 27 Lutego, 2008, 00:21:26 wysłana przez osiemnastocylindrowiec »

Odp: Lekcja,krok po kroku.Zwiekszenie mocy 1Z 1,9 TDI chiptuning.
« Odpowiedź #28 dnia: 04 Marca, 2008, 22:21:24 »
Pomocne strony dla chcacych poznac chiptuning:

http://www.candy-hoover.formula.pl/forum/viewtopic.php?id=331&p=1 (piatka z plusem dla autora)

http://www.autosoft.pl/product_info.php?cPath=23&products_id=35

http://chip_tuning.republika.pl/

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic222054-90.html


A to jest dla tych co pisali bzdury i tym co nie chca  pomoc innym!!!

    ładne znasz linki
www.pajacyk.pl
« Ostatnia zmiana: 05 Marca, 2008, 14:41:30 wysłana przez dssn »

Offline Marco

  • ***
  • 259
  • Golf III TDI 1Z
Odp: Lekcja,krok po kroku.Zwiekszenie mocy 1Z 1,9 TDI chiptuning.
« Odpowiedź #29 dnia: 05 Marca, 2008, 00:03:00 »
Cytuj
A to jest dla tych co pisali bzdury i tym co nie chca  pomoc innym!!!

    żona wie co oglądasz?

 :o :o :o Bez komentarza...
« Ostatnia zmiana: 05 Marca, 2008, 14:41:01 wysłana przez dssn »
GOLF III TDI 1Z